LPG onderdeel

Auto's, onderdelen enz. gevraagd

Moderators: Mark4GTL, Rik H., R4F6GTX Automaat, Nando

LPG onderdeel

Berichtdoor R4F6GTX Automaat » zo aug 06, 2017 8:41 am

vaker hoor ik dat mensen slim denken te zijn en gooien een gas-installatie uit hun auto vanwege de belasting. prima, als je niet of nauwelijks rijdt is dat prima. let wel dat je dan super moet tanken vanwege de E10 die in de normale benzine zit, 5% in Nederland, 10-% in België, en ik weet niet hoeveel% in andere landen, spul wat aluminium of zoiets oplost, dus je carburateur wordt van binnenuit opgelost en de oude rubberslangtjes kunnen er ook niet tegen, waarschijnlijk zelfde reden, daarintegen lpg onderdelen kunnen wel tegen de lpg die daardoorheen fietst dus het blijft gewoon rijden. Ik hoorde vandeweek dat zo iemand zijn gasinstallatie verwijderd had en de onderdelen in zijn geheel weggesodemieterd had. Nou zitten daar wel onderdelen aan speciaal voor een R4 (of R5) waar niet meer aan te komen is (gas-stuk op carburateur). plus het deel van de led-lampjes om te zien hoe vol je tank nog is. dat deel zoek ik nog, 3 stuks, daar ik 3 auto's heb op LPG en geen ervan heeft dat erin zitten. Ze zijn nog wel nieuw te koop maar waarom zal ik er geen ouwe inzetten als die het nog doen tenminste. Heeft iemand zo'n ding misschien nog liggen en wil ervan af? het deel op de tank heb ik nog wel maar dat deel met de lampjes (ledjes) niet. Ik rij dus lekker op gas, kost in Bels (7 km van mijn huis af) maar een kwartje per liter dus dat verschil wat je aan belasting betaald heb je er zo uit. voor de zakelijke rijders, de wegenbelasting kan je terugkrijgen, de brandstof niet....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat

Re: LPG onderdeel

Berichtdoor Mark4GTL » do aug 10, 2017 3:42 pm

als je de bedrading zelf hebt liggen nog, heb hier ouder kastje met keuzeschakelaar liggen (met ledjes) voor in je dashboard. Komt uit de *kuch* volvo
Automobielen:
Blauwe Renault 4 GTL uit 1980
Hemelsblauwe Renault 4 L uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Mark4GTL

Berichtdoor R4F6GTX Automaat » do aug 10, 2017 7:27 pm

geen gas meer in je Volvo? liever op de dure ontvetter rijden....
ik heb wel belang bij je kastje; wat wil je ervoor hebben?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat

Berichtdoor Mark4GTL » za aug 12, 2017 12:30 pm

wel gas nog, tijdje terug kuren gehad en moest vanalles uitsluiten. Ding bleef dus over nadat ik er een andere in had gehangen die nog op n plank lag...

Kijk maar wat t je waard is. Zal m ff opduidelijken uit de bak waar die in is beland (spare part bak, niet vuiilnis :lol: )
Automobielen:
Blauwe Renault 4 GTL uit 1980
Hemelsblauwe Renault 4 L uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Mark4GTL

Keer terug naar Te koop gevraagd