Wij hebben toen besloten om die reservemotor te reviseren (1 zuiger bleek vast te zitten).
Wat kan ik er over vertellen ?
Het betreft een B1BD7/07 845 cc motor Billancourt, voor het type R4 (L,TL en F4). Het productiejaar is 1985, het motornummer is J148829. Het aantal gelopen kilometers is onbekend.
De motor is volledig gedemonteerd geweest en gereviseerd waar nodig; het blok is inwendig volledig schoongemaakt (schone waterkanalen). Er is 1 vervangende (gebruikte) combinatie cilinder/zuiger/drijfstang geplaatst. De kleppen en de klepzetels zijn gepolijst. Kleppen zijn gesteld (koud). Koppakking, kleppendekselpakking, pakking carterpan, spruitstukpakkingen, distributiedekselpakking, pakking carburateurvoet, pakking inwendige oliepomp, pakking nokkenasplaatje, pakking waterpomp, carterplugring en rubberen ring olievuldop zijn vervangen.
Er zit 2 liter verse olie 20W50 in en een nieuw MAN W77 oliefilter.
De motor wordt geleverd inclusief waterpomp, spruitstuk, sensor koelwatertemperatuur, oliedruksensor, poelie en vliegwiel en (werkende) Valeo startmotor. Het complete blok is uitwendig volledig ontvet, ontroest en behandeld.
De motor heeft na de revisie enkel op de startmotor gedraaid zodat er inwendig overal olie zit.
De volgende bijbehorende originele niet-gereviseerde onderdelen zijn er eventueel los bij te leveren: bobine, carburateur Zenith 32IF7, koppelingsplaat en versnellingsbak HAO 166
Reacties graag via PM. Er zijn 90 foto´s van de revisie.



