1,5 rode R4 GTL opknapproject

Auto's, onderdelen enz. aangeboden

Moderators: Rik H., R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Anton Brouwer

1,5 rode R4 GTL opknapproject

Bericht: # 176415Bericht Anton Brouwer
za sep 26, 2020 11:34 pm

Hoi,.. Ik ben Anton,.. ooit was ik ook lid van de R4 club,.. kreeg toen dat kleine r4 club blad,.. tegenwoordig niet meer, schijnbaar eens vergeten contributie te betalen of iets van papierwerk in te vullen ofzo,. maargoed, ik heb nu toch ook geen functionele R4 meer, nog wel een R4 die ik had voor onderdelen, en daar gaat dit bericht over, die wil ik wel kwijt. Mijn eerste auto was een R4, een rode GTL, uit 1984 ofzo,.. dat was zo'n 20 jaar geleden. In die tijd kon ik voor weinig een R4 krijgen die niet door de keuring kwam, ook een rode GTL. Mijn eerste auto was nogal erg slecht aan de onderkant, die heb ik zelf gesloopt, en de onderdelen zijn in mijn schuur beland, ik ben nogal een bewaar typ, dus ik heb zo'n beetje alles gehouden behalve de verrotte koets. En die tweede GTL, die ik voor onderdelen had, die staat er ook nog steeds in de schuur. Daarna had ik nog een rode GTL, voor die heb ik wel eens onderdelen uit mijn onderdelen voorraad gebruikt, daarom heeft de onderdelen GTl nu geen kop meer op de motor. die derde R4 van mij heb ik verkocht. Nu heb ik dus nog de onderdelen uit no.1 en no.2 staat ook nog in mijn opslag. Daar staat het ding dus al meer dan 15 jaar. Ik had het idee om van die weer een funcionele R4 te maken, 20 jaar geleden was het niet lonend om hem op te knappen, maar eigenlijk is het ding nog niet zo slecht,, de bekende punten aan de bodemplaat, bij de achterwielophanging wat gaten die gelast moeten worden. In de afgelopen jaren is er weinig aan achteruit gegaan, het ding staat binnen met een luchtontvochtiger in de ruimte. Het ding is wat begraven met onderdelen en in en er boven op, maar opzich is er nog wel een auto van te maken, zo'n beetje alle onderdelen zijn er, de achterbumper is weggeroest en verder,... tja,. die motor heeft weer een kop nodig, maar de motor plus versnellingsbak van auto 1 is er nog, die kan er ook zo in, of alleen de kop overzetten. Er zit gewoon nog een kenteken op, geschorst. denk dat het ding ook uit zoiets als 1985 is, zoiets als 180.000 km. Al heb ik de kilometerteller wel uit die auto gehaald omdat die van auto 3 kuren kreeg en lawaai maakte, dus, ja,. er is dan ook nog een km teller nodig. Maargoed,.. ik zou het ding zelf op kunnnen knappen, ik heb echter nog veel andere projecten en het is handiger als iemand anders er enthousiast over zou zijn. Dus nu de vraag,.. wie heeft er belang bij 1,5 R4, dus één r4 en allemaal deuren, los motorblok, stoelen, en dozen vol reserve onderdelen? en wat zou zoiets waard zijn? ik heb nu geen foto's maar jullie weten wel hoe een rode r4 gtl uit 1985 er uit ziet die dof is. Een dingetje is wel dat ik op Ameland woon en even langs komen dan niet zo handig is. Ik zou trouwens zelf wel voor vervoer kunnen zorgen als er een enthousiaste nieuwe eigenaar zou zijn gevonden die wel zin heeft in dat project.

eelcovanheerde

Re: 1,5 rode R4 GTL opknapproject

Bericht: # 176570Bericht eelcovanheerde
zo okt 18, 2020 6:17 pm

Ik heb je een pb gestuurd

Plaats reactie